لامپ های فیلامنت چیست و چه کاربردی دارند ؟!

نور لامپهای رشته ای شبیه به نور خورشید است. لامپهای کم مصرف قدیمی، نتوانستند این ویژگی را تامین کنند و به همین دلیل، لامپ رشته ای هنوز هم در بازار وجود دارد. اما تکنولوژی ال ای دی، این مورد را نیز حل کرده و دیگر جایی برای لامپ رشته ای قدیمی باقی نگذاشته است.

لامپ های فیلامنت

 یک لامپ فیلامنتی در حدود  85 درصد  کمتر از لامپ رشته ای معادل، هزینه برق دارد. مثلا لامپ فیلامنتی ال ای دی شمعی 4 وات، معادل یک لامپ رشته ای شمعی 60 وات نور میدهد.

طول عمر لامپهای ال ای دی، حداقل 15 برابر طول عمر لامپهای رشته ای است. البته بعضی از کارخانه های تولید کننده، طول عمر لامپهای ال ای دی خود را تا 40 برابر نیز اعلام میکنند.

نور لامپ ال ای دی فیلامنتی، بسیار نزدیک به نور لامپهای رشته ای است. از این نظر، میتوان گفت که با این ویژگی، دیگر لامپ های رشته ای قدیمی ، هیچ برتری نسبت به لامپهای نسل جدید ال ای دی ندارد.

لامپ فیلامنتی

لامپ فیلامنتی در انواع بسته بندی و سرپیچ برای جایگزینی با تمامی مدلهای لامپ های قدیمی ساخته شده و در بازار وجود دارد.

لامپ لوستر ال ای دی فیلامنتی

لامپهای فیلامنتی را به راحتی میتوانید با لامپهای موجود در خانه عوض کنید. بهترین لامپ برای لوستر ، لامپ فیلامنتی است چون، هم روشنایی بسیار نزدیک به لامپهای رشته ای دارد و هم اینکه مصرف برقش فوق العاده کم است. علاوه بر اینکه در تابستان، لوسترهایی که لامپهای قدیمی دارند، گرمای قابل توجهی تولید میکنند ، شما با لامپهای فیلامنتی، نوری شبیه به لامپهای رشته ای خواهید داشت.

لامپ فیلامنتی اشکی ال ای دی قابل استفاده در لوسترها، آباژور و چراغ خواب. این لامپ از لحاظ فنی هیچ فرقی با لامپ ال ای دی شمعی ندارد

لامپ فیلامنتی شمعی ال ای دی قابل استفاده در لوسترها، چراغ مطالعه، سرویس بهداشتی، آباژور و چراغ خواب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لامپ ال ای دی شمعی را به غلط، لامپ لوستر کم مصرف یا یا لامپ فوق کم مصرف میگویند.

لامپ حبابی فیلامنتی

لامپهای فیلامنتی حبابی ، برای سرپیچهای معمولی استفاده میشوند و کاملا ساده با لامپهای قدیمی قابل تعویض هستند. در جاهایی که میخواهید لامپ دیده شود، لامپ فیلامنتی حبابی یک پیشنهاد بی نظیر است.

لامپ فیلامنتی حبابی ال ای دی قابل استفاده در منازل، لوسترها، اتاقها، سرویس بهداشتی و دکور

لامپ فیلامنتی حبابی بزرگ ال ای دی قابل استفاده در دکورها، فروشگاهها و کافی شاپ برای موارد تزیینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لامپ های کم مصرف به اندازه لامپهای رشته ای قدیمی، نور خوبی ندارن. اما لامپ های فیلامنتی ال ای دی ، نورشون خیلی شبیه به نور لامپهای رشته ایه. قیمت لامپ فیلامنتی را به روز ببینید!

تفاوت لامپ ال ای دی فیلامنتی با لامپهای رشته ای قدیمی

عکس سمت راست یک لامپ رشته ا قدیمی و سمت چپ، یک لام ال ای دی فیلامنتی

مصرف برق (توان تلفاتی) لامپهای ال ای دی رشته ای قدیمی خیلی زیاد است. این لامپها 95 درصد انرژی برق را به گرما تبدیل میکنند و تنها 5 درصد آنها را به نور تبدیل میکنند. برای همین هم شما نمیتوانید به راحتی بعد از روشن شدن به آنها دست بزنید. بعد از اینکه تکنولوژی ال ای دی به عنوان ابزار روشنایی به بازار آمد، یکی از محصولات ال ای دی، لامپ فیلامنتی بود. در طراحی و ساخت لامپ فیلامنتی، سعی شده است که ظاهر لامپ، مانند لامپهای رشته ای قدیمی باشد اما، نقاط ضعف آن را نداشته باشد. در خرید لامپ فیلامنتی و مقایسه برندها، به میزان نوردهی آن توجه کنید.

با تِــــــــــک لایـــــــت همراه باشید …

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *